• Header

Content marketing

Content marketing is een relatief nieuw begrip. Content betekent inhoud en content marketing betekent eigenlijk dat we inhoud ontwikkelen op een website die bezoekers aantrekt.

Klanten zijn 24/7 actief op zoek naar goede informatie en zijn beter geïnformeerd dan ooit. Ze bepalen zelf wat relevant voor hun is en wat niet. Traditionele vormen van reclame via radio, televisie en tijdschriften werken minder goed en steeds meer consumenten kopen online of oriënteren zich op het internet alvorens tot aanschaf over te gaan.

Content marketing is een internetmarketing techniek die zich richt op het maken en delen van waardevolle, relevante informatie voor een specifieke doelgroep. De gedachte achter content marketing is: als je als bedrijf constant waardevolle informatie blijft bieden aan je doelgroep, beloont je publiek je uiteindelijk met loyaliteit.

Bij content marketing wordt de (potentiële) klant niet gestoord met reclame boodschappen en dergelijke, maar zal de klant zelf naar een website of video kijken omdat dit echt interessant vindt. Daarom is het belangrijk dat content gezocht en gevonden kan worden. Zoekmachine optimalisatie en social media spelen hierin een belangrijke rol als kanaal.

Social media
Verwerk social media dus altijd in de contentmarketing-strategie en vergeet andersom bij social media-marketing niet aan content op uw website te denken.

Enkele aandachtspunten:
1. Contentstrategie: Welke doelgroep wilt u bereiken en met welke boodschap?
2. Content marketing-tactieken: Welke soorten content marketing zet u in? U zou dit bijvoorbeeld kunnen doen via: blogartikelen/nieuwsberichten, webinars, whitepapers, video’s, case studies of infographics
3. Social media-platforms: Waar gaat u uw content delen?
4. Meetpunten: U maakt de effectiviteit meetbaar? Denk aan websiteverkeer en de tijd die bezoekers aan jouw website spenderen.
5. Tijd: Content marketing hoeft niet duur of ingewikkeld te zijn, het kost wel veel tijd (en tijd is ook geld!)
6. Video’s: Een aansprekende (animatie) video kan het conversiepercentage met 86% vergroten!

  • Switch-over for knowhow

    • Meer marketingexpertise in huis
    • Resultaatgerichte aanpak
    • Inzetten van de juiste middelen
    • Meetbare resultaten
    • Vergroten commerciĆ«le slagkracht
    • Versterken concurrentiepositie
  • Quote of the month:


    The best way to predict your future is to create it.

    Abraham Lincoln